פוקישופ- רשת לאוכל רחוב ישירות מהוואי

פוקישופ סניף בני ברק

אתמול קפצנו לטעימה בפוקישופ בני ברק הסניף מספר 4 בישראל. מה זה פוקי? אוכל רחוב במובן הקלאסי של המילה! חגיגת טעמים מהוואי היישר לקערה. בוחרים בסיס, חלבונים, תוספות, רטבים ונגיעה האחרונה למנה מושלמת.
ככה שגם הבררנים יכולים להינות ממנה בדיוק לפי הטעם האישי שלהם.

על התאמת קערות הפוקי לחיך הישראלי ויצירת הרטבים הייחודים אחראית השפית ג'ודית צרפתי, המביאה עימה ניסיון רב בתחום המסעדנות. ג'ודית עבדה במסעדות רבות בלוס אנג'לס. במהלך ביקור שערכה עם בעלה בהוואי, ראתה את הפוקי והתאהבה וכך, אחרי שעלתה לישראל עם משפחתה לפני כ 4 שנים, זיהתה את הפוטנציאל להקמת רשת שתתמחה בהגשת קערות פוקי בהתאמה לחיך הישראל וכך נולדה רשת 'פוקישופ'.
הסוד טמון בחומרי גלם איכותיים וטריים ורטבים אותם ג'ודית פיתחה ומייצרת בכל יום מחדש מרכיבים טריים והם אלה שהופכים את הטעם של הפוקי המוגש ברשת למעניין וייחודי.

אתמול הגעתי סקרנית ביותר לטעום קערת פוקי מלאת טעמים וצבעונית במיוחד. מודה אני מכירה מאכלים משלל עדות אבל מהוואי טרם הכרתי. כשביקשתי להבין מה זה מכיל חברים הסבירו לי קערה מלאה בכל טוב! תקראו לזה סושי מפורק, סלט עשיר או בכלל מנה מזינה במלוא מובן המילה. הפוקי (שנקרא גם פוקה Poke) הוא מאכל שמקורו בהוואי, על שם המילה "לחתוך" והוא נחשב ל'פלאפל' של ילידי הוואי.

המנה שלי 

סקרנים? גם אני . המקור של המנה המהממת הזאת מתחיל עוד בשנות ה- 70, שאז דייגים החלו לתבל נתחים משלל הדגה שלהם, סתם לנשנוש ובהמשך הפכה למנה של ממש. במקור מנת הפוקי מבוססת על דגים נאים ומפולטים ומוגשת עם אצות ואגוזי שמן קלויים. זוהי הגרסה הנפוצה בהוואי, אך כמובן שעם הזמן מנת הפוקי האותנטית השתדרגה ונוספו לה שלל תוספות צבעוניות כמו אצות, ירקות, אורז, חסות, קינואה ועוד בר עשיר של תוספות שהופכות אותה לאוכל רחוב קלאסי.

גם צמחונית כמוני שלא אוכלת דגים מצאה תחליף של טופו. סניף בני ברק מעוצב בחדישות, נקי אסתטי ומזמין עם בר נוח לישיבה ודלפק מזמין במיוחד. הכל טרי עם תפריט מפורט שכל אחד יכול לבחור לפי טעמו האישי או מנות מוכנות כאוות נפשו.

מנה של נערה בררנית במיוחד 


מתחילים? התחלתי עם הפחמימה בחרתי איטריות אורז טעימות ניתן לבחור אורז לבן, אורז מלא, קינואה או במקום סלט עלים מרענן. לאחר מכן תוספת חלבון עם אומגה 3: סלמון וטונה רגילים או במרינדה ולטבעונים / צמחונים טופו. החלק של התוספות יש מבחר עשיר של ירקות, אצות, צנוניות, פלפלים, גזר, בטטה, אבוקדו ועוד'. לסיום בוחרים רטבים אני קיבלתי המלצה מהבחור המקסים שעבד שם שילוב של 3 טעמים שיצרו רוטב מושלם ומעל מפזרים שומשום שחור או לבן , בצל מטוגן או בוטנים קלויים ועוד. בחרתי בבצל מטוגן בחירה מוצלחת ביותר.

סניף בני ברק



ישבנו על הדלפק אני ורומי ונהננו מהאווירה הנעימה, מהאוכל המזין הבריא והמשביע לכל שעות היממה. שמחתי שהבת הבררנית שלי הרכיבה לעצמה מנה קלילה לפי טעמה האישי ונהנתה מהמנה ויצאה שבעה ומרוצה.

התיבול המסורתי של מנת הפוקי מושפע מחומרי גלם ותבלינים מהמטבח היפני וממטבחים אסייתיים נוספים – יאמי! בין היתר הוא מבוסס על רוטב סויה, בצל ירוק ושמן שומשום. כאמור, ג'ודית השפית ומי שעומדת מאחורי יצירת המנו והרטבים של רשת פוקישופ לקחה את העניין צעד אחד קדימה ויצרה רטבים ייחודיים כמו: סרירצ'ה ווסאבי חריף, מיונז בזיליקום, בלסמי מייפל, מנגו צ'ילי, טחינה ג'ינג'ר ומייפל, פונזו ועוד.

סניף בני ברק

5 עובדות שאולי לא ידעתם על פוקי

בקערת פוקי יש סביב 200 קלוריות, 5 גרם שומן, 24 גרם חלבון ו -20 גרם פחמימות.

בפוקי יש רק שומנים בריאים ללא חומצות שומן רוויות/שומן טראנס, (תלוי ברטבים שתבחרו ).

פוקי הוא מאכל עיקרי בכל מפגש הוואי מסורתי.

מקור הפוקי הוא בכלל חטיף לנשנוש של דייגים, שהחלו לתבל נתחים משלל הדגה שלהם.

בשנת 1991, המסעדן ג'ין ארגר, תושב וואימיאה שבהוואי הקים תחרות פוקי שנערכת מידי שנה.

הרשת מתמחה בהגשת 'פוקישופ' על מגוון בסיסים של דגים נאים ותוספות, המתאימים גם לקהל צמחוני וטבעוני.
העובדה שכל המרכיבים ברשת טריים ונחתכים מדי יום כולל הדגים, בהחלט מספקים אלטרנטיבה בריאה ב"שוק המזון המהיר". ניתן להרכיב קערות צמחוניות, טבעוניות, ללא גלוטן, ידידותיות לילדים וכמובן פוקי אישי לפי העדפה.





מידע: 
בימים אלה חוזרת הרשת לפעילות מלאה
ניתן לשבת בסניפים להזמין באתר משלוח או TA
פוקישופ רוטשילד – תל אביב
פוקישופ אבן גבירול – תל אביב
פוקישופ הרצליה
וחדש - . פוקישופ בר כוכבא – בני ברק
כל הסניפים כשרים בהשגחת הרבנות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox