מנוי שנתי לאחד מעיתוני הילדים הנפלאים של אצבעוני.




אז מה נביא לילדים, לנכדים או לאחיינים בפסח הזה?

השנה, כשמסתמן שאת החג נעביר בבית בהסגר, עולה החשיבות של לימוד הילדים איך להעסיק את עצמם, לקרוא, לשחק ולהיות חשופים לחומר חינוכי כייפי ומאתגר, המעביר את הזמן בכיף ותורם להתפתחותם.

אז בימים אלו, מציעים לכם בעיתוני אצבעוני את המתנה המושלמת לפסח: מנוי שנתי לאחד מעיתוני הילדים הנפלאים בהוצאת אצבעוני מותאמים לגילאים השונים: צב צב לגילאי 3-4, דובון לגילאי 5, משבצת לגילאי 7-8 ואצבעוני לגילאי 7 ומעלה, בגיליון הראשון תיהנו גם מתוספת של כרטיס ברכה מעוצב לחג. העיתונים מוסיפים לעולם הילדים תוכן מעניין וכייפי לקריאה, חשיבה ולמידה בתוספת מנה גדושה של סקרנות. עיתונאי הילדים כוללים אתגרי חשיבה, המלהיבים את הילדים, שלל תשבצים, תיפזורות, חידות, קטעי קריאה ועוד אתגרים רבים בהתאמה לגילאים השונים.

עיתוני אצבעוני מתגייסים למשימת עידוד הקריאה בתקופה זו ומציעים לכם לתת במתנה מנוי שנתי במחיר מבצע.

מנוי שנתי ב-400 ש"ח (במקום 600 ש"ח),

מחיר המנוי השנתי 20 גיליונות במבצע כולל מע"מ ומשלוח וניתן להזמנה ישירות דרך אתר אצבעוני ולתשלום באמצעות אשראי \ ביט \ בהזמנה טלפונית. להזמנות התקשרו: 03-687-4267 או הקליקו:

https://tinyurl.com/rr7vlb2

מידע:
העיתון אצבעוני נוסד בשנת 1952 ע"י העיתונאי והסופר מיכאל שיר והפסלת שושנה שיר ועותקו הראשון הודפס ללא מספר סידורו, שכן גם העורך לא תאר כי יצאו גליונות חדשים לאור. מאז ועד היום העיתון הפך לעמוד התווך לעולם הילדים והוא מעודד את הילדים לקרוא בעזרת משחקים, חידות ואתגרי חשיבה מלהיבים. בעיתונים המאויירים, המתאימים לגילאים השונים, מחכים לכם שלל תשבצים, תפזורות, חידות, קטעי קריאה ועוד אתגרים רבים.


מה עושים כאשר הילדים לא רוצים לקרוא?
מאמר מאת רמי שיר – עורך ראשי – הוצאת אצבעוני


הסצינה הזו מוכרת להורים רבים. הם מבקשים מהילדים להפסיק לצפות בטלויזיה, לא לשחק במחשב ולא לגעת בסמארטפון. אבל – הם לא נותנים לילדים אלטרנטיבה למסכים. וכאשר הם מציעים לילדים לקרוא – הילדים מעקמים את האף ומתגנבים בשקט בשקט בחזרה אל המסך... וההורים? ההורים לרוב נכנעים – כי זה המצב היום, אלו הילדים. אז לא!

משל ארוחת הערב
ילדים מתחלקים לשני סוגים. אלו שאוכלים כל מה ששמים להם בצלחת ובסוף אפילו מבקשים תוספת. ויש ילדים, שמה שלא תעשו – הם לא פותחים את הפה. לפעמים אתם בכלל לא מבינים איך הם גדלים וכאשר הם באחוזון שלוש בעקומת הגדילה – אתם לא מתפלאים.

הסצינה הבאה ודאי מוכרת לכם. סצינת ארוחת הערב. לצורך העניין היא יכולה להיות כל ארוחה אחרת.
חיפשתן מתכון שווה, קניתם את המרכיבים הכי טובים בסופרמרקט, עמדתם שעות לבשל, השתדלתם שיצא הכי טעים. ואז? אז הילדים מסתכלים על האוכל, מעקמים את האף ומסרבים לאכול.
מה תעשו? תתחננו, תבקשו שיטעמו לפחות שני ביסים ובסוף כנראה תכנעו ותסכימו שהם יאכלו פיצה במיקרוגל או שניצל תעשייתי. וגם אז, סביר להניח שהם יאכלו שניים וחצי ביסים קטנים.

מה הקשר לארוחת הערב ולקריאת ספרים?
הנמשל פשוט. יש ילדים שקוראים הכל. עיתונים, ספרים, שלטים, את מרכיבי הגבינה ואת הוראות ההכנה של האורז. ויש ילדים שלא קוראים מילה! לא שהם לא יודעים לקרוא – הם מסרבים!

מה עושים?
ההמלצה הראשונה תשמע לכם מוזר. קחו את הילדים לרופא עיניים או לאופטמטריסט. מסתבר שילדים רבים סובלים מלקויות ראיה שונות. באופן פיזי קשה להם לקרוא. הם מאמצים את העיניים ומסרבים לקרוא. הבת הקטנה שלי הייתה כזו. אנחנו משפחה של תולעי ספרים. ורק ילדה אחת סרבה לקרוא. עד שיום אחד המורה הסבה את תשומת ליבנו שאולי יש לה בעיית ראיה. תוך חודש הילדה הצטרפה למועדון התולעים...

ההמלצה השניה היא החשובה ביותר: לא להכנע לילדים. לא לוותר להם על הקריאה. בדיוק כמו ילדים שלא אוכלים – אתם לא מוותרים להם. כאשר ילדים מסרבים לאכול אתם משתדלים פי מאה, יותר מתכונים, יותר נסיונות שכנוע וכדומה. יבסוף הארוחה אתם מאושרים מכל ביס שנכנס לפה.

אותו הדבר עם קריאה. כאשר ילדים לא קוראים – התפקיד שלכם לעמוד על הראש ולהתאמץ פי מאה לעודד אותם לקרוא. הטיפ הזה הופך לסדרה של המון טיפים קטנים.

1. הזמינו את הילדים לקרוא ביחד. אל תהססו לשבת עם ילדים אפילו בני עשר. זה לא ילדותי ולא מטופש. מחקרים מראים, שכאשר מקריאים לילדים ומצביעים על הטקסט, הילדים גם קוראים בפועל וגם מפתחים מיומנויות של הקשבה. זו גם הבנת הנקרא וגם הבנת הנשמע.

2. התחילו עם טקסטים קצרים. בדיחות, כתבות קצרות, סיפורים ואגדות של עמוד אחד בלבד ועוד. בעיניים של ילדים רבים, עמוד אחד של טקסט הוא כמו עבורכם רומן של מאתיים עמודים.

3. שימו על שולחן הקריאה מבחר מגוון של טקסטים: ספרי מתח, רומנים, קומיקס, ספרי בדיחות, עיתוני ילדים ועוד. בשלב הזה חשוב לעודד את הילדים להתגבר על מחסום הקריאה. בשלב הבא ננסה לעודד אותם לעצב טעם אישי, ז'אנרים אהובים וכמובן שנרצה שיקראו ספרות טובה.

4. הקדישו זמן קבוע לקריאה משותפת. יום ושעה בה הילדים יודעים שאתם שלהם! ילדים רוצים להיות עם ההורים שלהם. תתפלאו לגלות, שאחרי שתסיימו לקרוא פרק בספר הילדים יבקשו שתמשיכו לקרוא את הפרק הבא. זה ממש כמו עוד סיבוב במשחק אהוב. 


ההמלצה האישית 

אני לגמרי משוחד. עם זאת אני ממליץ להתחיל לקרוא עם עיתוני ילדים. לעיתוני ילדים יש כמה יתרונות המבדילים אותם מספרים.

1. הטקסטים קצרים, מעוצבים עם ציורים או תמונות.

2. לא חייבים לקרוא את כל העיתון. ממש כמו בעיתון יומי: יש הקוראים רק את מדור הספורט או הכלכלה או החדשות וכו'. כך בעיתון ילדים – תנו להם לבחור את מה שהם רוצים לקרוא גם אם זה מדור אחד של ארבע שורות.

3. כאשר מדפדפים בעיתון למעשה קוראים. קוראים כותרת ורואים תמונות. תמיד יש הפתעות טובות והילדים נמשכים למשהו לא מתוכנן. הם ידפדפו ויחפשו את עמוד הקומיקס ובדרך יחשפו לכתבת טבע או לניסוי מדעי.

4. עיתונים עוסקים גם באקטואליה. זוהי אקטואליה של ילדים והיא שונה מזו שלנו המבוגרים.


מיומנו של עורך אצבעוני
כאשר אני עורך עיתון לילדים אני חושב עליכם ההורים! אני דואג שהסיפורים והכתבות יעניינו גם אתכם, שיהיה לכם כיף לשבת עם הילדים. התיווך ההורי חשוב בעיני. אני לא יכול לשבת עם הילדים ולנהל איתם שיחה על הסיפור או על כתבה בעיתון. אתם יכולים. העיתון יכול ליצור אצלכם בבית שיח שיעשיר את הילדים ויעודד את המחשבה.

קריאה מהנה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox