לראשונה בארץ: Winter Lights האירוע המרכזי של החורף חגיגת אוכל אורות וטבע בגן הבוטני בירושלים ועוד מגוון המלצות לחנוכה

אורות בגן הבוטני 2 צילום סוניה פרנזל. תמונה להמחשה בלבד


Winter Lights 
האירוע המרכזי של החורף 
חגיגת אוכל אורות וטבע בגן הבוטני בירושלים 
12 בדצמבר עד 31 בדצמבר 2020 

ימים א-ה ומוצ"ש בין השעות 17:00-21:00 בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים, בשיתוף עם המשרד לענייני ירושלים, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים גאים להציג את האירוע החם של החורף 
במהלך חודש דצמבר, החל מה12 לחודש ( נר שלישי של חנוכה ) ועד 31/12/2020 יהפוך הגן הבוטני מידי יום לשוק אירופאי מלא אורות, ניחוחות, טעמים וחוויות. 

הגן הבוטני, שהינו הגדול במזרח התיכון, פרס מסלול מיוחד לרגל הפסטיבל באורך של כ- 700 מטר, המתפרש על שטח של 14 דונם, בו יהנו המבקרים מתאורה עוצרת נשימה שתוצג על העצים, השיחים והאגם, ממיפגש עם שחקנים ואמנים מחופשים, מדוכני מזון ברוח התקופה ביניהם ערמונים קלויים, תפוחי אדמה ברטבים, קרפ צרפתי, נקניקיות, שוקו חם, תה חם, סופגניות ועוד, והכל על פי הנחיות התו הסגול.

אורות בעצי הגן הבוטני צילום סוניה פרנזל. תמונה להמחשה בלבד.

נציין כי הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים פתח את שעריו בפני הקהל על פי הנחיות משרד הבריאות בהתאם לתו הסגול, כבר לפני מספר חודשים. הגן משתרע על שטח של כ120 דונם, וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית בריחוק חברתי מאושר על פי הנחיות משרד הבריאות. הגן הבוטני דאג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור, על פי הנחיות משרד הבריאות. הכניסה כפופה לרישום מוקדם באתר הגן הבוטני. 

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ אמר ״אני נרגש להיות שותף לפתיחתו המחודשת של הגן הבוטני, במטרה להחזיר את התיירות לירושלים- אחת המטרות ששמתי בראש סדר העדיפויות של משרדי, בתקופה המורכבת הזו. פתיחת הגן הבוטני היא הזדמנות מצוינת לצאת ולבלות באוויר הפתוח, בצורה בטוחה ומבוקרת וליהנות בחיק המשפחה. אני קורא לציבור להגיע לירושלים, להתאהב מחדש בנופים, לחזק את העסקים הקטנים, כל זה תוך שמירה על ההנחיות, על המשפחות שלנו ועל עצמנו.״ 


ראש העיר ירושלים, משה ליאון ציין כי "הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם יקיים בחודש הקרוב אירוע חורף מרהיב, מלא אורות, צבעים, צלילים וריחות, המעמיקים את הקשר לטבע. הגן הבוטני מתפרש על שטח עצום של עשרות דונמים ולכן ניתן לשהות בו תוך הקפדה על הכללים. Winter Lights בגן הבוטני הינו אירוע שמתאים לכל המשפחה ומעניק חוויה כייפית ומרעננת בנוף קסום ומלא צבעים וריחות כמו שיש רק בירושלים. אני מזמין את כל תושבי המדינה להגיע לבירה וליהנות ממגוון החוויות שיש לעיר שלנו להציע". 

בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, מחויבים המבקרים בהנחיות הבאות: 
המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 20 איש; כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית (למעט הפטורים מהחובה על פי הנחיות שבתוקף). 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,400 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה. בימים אלה בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מאבות הבר של עצי הפרי וביניהם אגסים ותפוחים. בפינת פרחי החודש שלל פרחי סתיו מרגשים, ביניהם סתווניות, חלמוניות, נרקיסים ורקפות. בחלקת אמריקה ואירופה מופעי שלכת קסומים. 


שעות הפעילות: ימים א-ה ומוצ"ש בין השעות 17:00-21:00. כניסה אחרונה בשעה 20:00 
מחיר כניסה: 
למבוגר- 40 ₪. 
לילד ( מגיל 5- 12) 25 ₪. 
חייל- 25 ₪. 
ילדים עד גיל 5- חינם. 
מנויי הגן הבוטני: חינם. 
הכניסה בתשלום בקופות הגן בכפוף לרישום מוקדם באתר הגן בלבד 
לא תתאפשר כניסה ללא הזמנה מוקדמת באתר הגן. 
לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012 באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

מסע שהתחיל בקופסה צילום כפיר בולוטין 

המלצות לבילוי עם כל המשפחה בחנוכה 2020 
ONLINE ובמרחב הפתוח 
הגן הבוטני בבוקר – פעילויות לכל המשפחה ובערב Winter Lights * קבוצת התיאטרון הירושלמי * פסטיבל הקרון * התזמורת הסימפונית ירושלים * מוזיאון המדע 

לקראת חג החנוכה המתקרב ריכזנו עבורכם כמה המלצות ייחודיות, מותאמות לילדים ולמבוגרים, חלקן חינמיות, לבילוי עם כל המשפחה. אז...מוזמנים להתחבר למרחבי הזום והיוטיוב, או לצאת למרחב הפתוח בגן הבוטני, בגן הפעמון או בסמטאות ימין משה ולהנות מפעילויות איכותיות. 

הארוע המרכזי של החורף יתקיים בגן הבוטני בחגיגת אוכל, אורות וטבע- Winter Lights, בפסטיבל הקרון יתקיימו סיורים במרחב הפתוח והצגות ילדים, מפגשים וסדנאות בזום, בפסטיבל היהודי לתרבות עכשווית תעלה בכורה למחזמר ילדים חדש דור רה מוו בנוסף למחזמר המוכר והאהוב עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור, בגן הבוטני הגדול בישראל תוכלו לשלב ביקור בפנינת טבע ולהנות מתערוכת פיסול אמנותית, ביקור בחממה טרופית ועוד הרבה דברים טובים. ומי שרוצה להנות ממוזיקה קלאסית מוזמן להתחבר לתזמורת הסימפונית ירושלים ולהנות מקונצרט קלאסי ומפגש ייחודי לילדים ללא תשלום. 

Winter Lights- האירוע המרכזי של החורף - חגיגת אוכל אורות וטבע בגן הבוטני בירושלים 
מה בתכנית: הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים, בשיתוף עם המשרד לענייני ירושלים, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים גאים להציג את האירוע החם של החורף 

במהלך חודש דצמבר, החל מה12 לחודש ( נר שלישי של חנוכה ) ועד 31/12/2020 יהפוך הגן הבוטני מידי יום לשוק אירופאי מלא אורות, ניחוחות, טעמים וחוויות. 

הגן הבוטני, שהינו הגדול במזרח התיכון, פרס מסלול מיוחד לרגל הפסטיבל באורך של כ- 700 מטר, המתפרש על שטח של 14 דונם, בו יהנו המבקרים מתאורה עוצרת נשימה שתוצג על העצים, השיחים והאגם, ממיפגש עם שחקנים ואמנים מחופשים, מדוכני מזון ברוח התקופה ביניהם ערמונים קלויים, תפוחי אדמה ברטבים, קרפ צרפתי, נקניקיות, שוקו חם, תה חם, סופגניות ועוד, והכל על פי הנחיות התו הסגול. 

חנוכה במוזיאון המדע - מסתובבים צילום באדיבות מוזיאון המדע ירושלים


הגן משתרע על שטח של כ120 דונם, וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית בריחוק חברתי מאושר על פי הנחיות משרד הבריאות. הגן הבוטני דאג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור, על פי הנחיות משרד הבריאות. הכניסה כפופה לרישום מוקדם באתר הגן הבוטני. 

איפה ומתי? 12 בדצמבר עד 31 בדצמבר 2020 ימים א-ה ומוצ"ש בין השעות 17:00-21:00 בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים 

כמה? למבוגר- 40 ₪. לילד ( מגיל 5- 12) 25 ₪. חייל- 25 ₪. ילדים עד גיל 5- חינם. מנויי הגן הבוטני: חינם. 
לפרטים נוספים- טל. 02-6794012 באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

דו רה מווו | בכורה בפסטיבל היהודי לתרבות עכשווית - קבוצת התיאטרון הירושלמי 
מחזמר 

מה בתכנית? במסגרת הפסטיבל היהודי לתרבות עכשווית של קבוצת התיאטרון הירושלמי תעלה בבכורה ההצגה לילדים באופן מקוון ותהיה זמינה לצפייה בכל ימי החנוכה. בבוקר אביבי מתכנסות הפרות כדי לחגוג עם פרהל'ה את מסיבת פרת המצווה שלה. כולן מתכוננות לגעות יחד את 'המנון המווו' המסורתי. אבל אבוי! פרהל'ה הצעירה לא גועה עם כולן פה אחד, אלא מזמרת מו משלה, שונה ומיוחד. איך יגיבו אחיותיה הפרות - פרדיגמה, פרנויה, פרפרצית ופרפרזה - על המו המתפרץ והמסתלסל? 
מחזמר המספר על הרצון להשתייך לעדר, ויחד עם זאת לשמור על המו הפרטי והמיוחד שֶׁלְּךָ וְשֶׁלָּךְ. 

דו רה מוווו בבכורה בפסטיבל צילום יולי בירן.

איפה ומתי? בזום. ההצגה תהיה פתוחה לצפייה במהלך כל ימי החנוכה 10-17.12.2020 
גילאי 3-11 
כמה? 40 ₪. 
לפרטים נוספים: 02-6244585-6 ובאתר

פסטיבל יהודי לתרבות עכשווית - קבוצת התיאטרון הירושלמי 
עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור 
מחזמר 

סיפורו של מלך אחד טוב שהשלטון משחית אותו עד שעמו לא מוכן לסבול אותו יותר. בארץ אחת מעבר לים, חי מלך זקן, נבון וחכם. שמו היה משונה וקשה ללשון, ליאונרד פרדיננד פדהצור הראשון. את המלך העם אהב עד מאוד, אך במסיבת מלכים אמרה לו אשתו: הוא עושה רק דברים שהעם רוצה, לכן העם כל-כך מרוצה אם יפסיק פרדיננד להיות מלך טוב, יפסיק העם אותו לאהוב. סיפור מצחיק על אזרחות טובה וכוח השלטון לגדולים ולקטנים. 

לאחר ההצגה, תתקיים שיחה עם היוצרים והשחקנים. 
איפה ומתי? בזום. חמישי 10.12.2020 17:00 נר ראשון ובכל ימי החנוכה 
גילאי 4-10 
כמה? 40 ₪ למופע. 
לפרטים נוספים: 02-6244585-6 ובאתר

פסטיבל הקרון ה-29 
מה בתוכנית: מגוון הצגות, סדנאות, מפגשי יצירה, סיורים, פעילויות והדלקת נרות וירטואלית. בין ההצגות הבולטות 'מעשה בעולם', 'הוגו שלי', 'הגשם של סבא אהרון', 'למה בכה הדג?', 'חכמי חלם' ועוד מונגשות לקהל הרחב עם כתוביות בעברית. בנוסף, שני סיורים תיאטרליים במרחב הפתוח: "הרפתקת הפעמון שנדם" – סיור המשלב סאונד ואפקטיים ויזואליים ברחבי גן הפעמון במטרה להציל מלכה שנכלאה מידי רודן אכזר. בשילוב הפעלות, משחקים, הקלטות וויזואלייה. ו "איפה גברת גבאי" מסע בסמטאות ימין משה בעקבות גברת גבאי וסיפורי השכונה הוותיקה. במבנה התיאטרון, מוזמנים הילדים למשחקייה ייחודית – "עיר משחק" – פרויקט חדש המשלב משחקייה מלאת דמיון בה יוכלו הילדים לבנות עיר דמיונית. 

איפה ומתי: בין ה-13-17.12.2020 בדף הפייסבוק במרחב הפתוח (גן הפעמון, ימין משה) 
גילאים: 3-13 
כמה זה עולה?: הצגה + מפגש ויצירה בזום - 20 ₪ משפחתי, סיור תיאטרלי בגן הפעמון - 10 ₪ תיאטרון סמטאות בימין משה 30 ש"ח לאדם. 
האירועים במרחב הפתוח יפעלו בהתאם להנחיות ותלויים מזג אויר. 
לפרטים נוספים, עדכונים ורכישת כרטיסים: 050-3352525 ובאתר

פסטיבל הקרון ה-29 – אירועי חינם 
מה בתוכנית: מגוון פעילויות חינם לילדים ולמבוגרים בפסטיבל הקרון. בין ההצגות: מסע שהתחיל בקופסא – הצגת רחוב חדשה בבכורה דיגיטלית, צמד המובילים במסעם ברחבי הגלובוס. בכל יום יתניעו המובילים את מכוניתם ויבקרו במקום אחר בעולם בסרטון חד פעמי, מצחיק ומפתיע. יוצרים: טלי רגב וצבי פטרקובסקי. 

סיפור דיגיטלי בשילוב טכנולוגיות וידיאו ייחודיות. הצצה לעולמה של היוצרת איריס דומאני המשלב תיאטרון בובות, אפקטים של וידיאו, סטים מיניאטורים ועוד. מהמטבח באהבה - תוכנית בישול יומית עם היוצר אריאל דורון לילדים, בה הירקות והפירות הופכים לבובות וחפצים. 

מידי יום הדלקת נרות וירטואלית בשילוב בובות חפצים והפתעות. יוצרים: אבשלום אשל ואסף פרידמן. 

סיפורים מכל העולם בפודקאסט חדש של היוצרת נילי גפנן. בנוסף בכל יום תוגש תכנית הרצאות יומית למבוגרים שתציע מחשבה אחרת על תיאטרון. 
איפה ומתי: בין ה-13-17.12.2020 פייסבוק הקרון 
גילאים: ילדים ומבוגרים 
כמה זה עולה?: ללא תשלום 
לפרטים נוספים, עדכונים ורכישת כרטיסים: 050-3352525 באתר ובדף הפייסבוק

נעים להכיר – התזמורת הסימפונית ירושלים – אירוע חינם 
מה בתכנית? מפגש ראשון בסדרה חדשה בניצוחו של גיא פדר, בה יפגשו הילדים דמויות דומיננטיות בתזמורת, יכירו וילמדו את שפת הצלילים הייחודית של התזמורת, 
יכירו את מגוון כלי הנגינה כמו כלי נשיפה, מיתרים, כלי הקשה ועוד. המפגש מוגש עם הומור ומשחק ומשלב טקסטים של נתן אלתרמן וקטעי נגינה שנוצרו במיוחד לסדרה. 

מתי? נר שמיני, חמישי 17.12.2020 בשעה 17:00 
גילאים? לכל המשפחה 
עלות? ללא תשלום 
פרטים נוספים: באתר התזמורת

"נס גדול היה פה" - קונצרט חנוכה חגיגי התזמורת הסימפונית ירושלים בשת"פ עם עיריית ירושלים – אירוע חינם 
מה בתכנית? בחודשים האחרונים מרבה התזמורת הסימפונית ירושלים להעלות קונצרטים מקוונים חינם לקהל הרחב. וגם בחנוכה יתקיים קונצרט פרמיירה און ליין ללא תשלום בניצוחו של מאסטרו אלי יפה במבחר יצירות ברוח החנוכה , אריה מתוך האורטוריה "יהודה המכבי" (הנדל), "מעוז צור" (פינצ'יק),"הנרות הללו" (מנדל), "הללו" (יענקי תלמיד) ועוד. סולנים: ישראל רנד, אברימי רוט , קולין שוחט ורפי מרציאנו. 

מתי? שלישי 15.12.2020 – 20:00 – נר שישי. 
גילאים: לכל המשפחה 
עלות? ללא תשלום 

מסע של יצירה לכל המשפחה בעקבות האמנות שבטבע 
מה בתכנית? לכבוד חנוכה, מזמין הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם בירושלים, את כל המשפחה להצטרף למסע של חקר, גילוי ויצירה בעקבות האמנות המסתתרת במרחבי הטבע הקסומים. כל ילד יהפוך לאמן ויגלה שכדי ליצור יצירת אמנות מרהיבה צריך פשוט לצאת אל הטבע. בכניסה לגן יקבל כל ילד ערכת יצירה ויצא למסע עצמאי בו ילמד להתבונן בעיניים חדשות ובפליאה על האמנות המסתתרת בטבע. במסע הכולל 3 תחנות יגלו המשתתפים חומרים צורות וצבעים. 

בתחנה הראשונה - מרחבי תערוכת הפיסול החדשה "בחזרה אל הטבע" יפתרו הילדים חידות ויאספו אוצרות. בתחנה השניה - החממה הטרופית המרהיבה - יגלו המשתתפים צורות ודפוסים קטנטנים ויתנסו בהדפסים צבעוניים. בחממה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. החממה כוללת כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול. בתחנה השלישית והאחרונה יכינו הילדים צבעים ממגוון חומרים טבעיים וייצרו מכחולים מתוצרת אישית כך שבסוף המסע, תהיה לכל ילד יצירת אמנות אישית מעשה ידיו להתפאר. 


במהלך החנוכה תפעל בגן רכבת הפרחים. 
איפה? הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם ירושלים 
ימים ושעות: 11-19.12.2020 בין השעות 16:00- 9:00 
גילאים: 3-15 
עלות? 35 ₪ ילד/מבוגר. ילד ירושלמי: ללא תשלום בהצגת ת.ז. וליווי הורים . מנויים ללא תשלום. 
עלות השתתפות בפעילות: ילד עד גיל 18: 15 ₪. ילד מנוי: 10 ₪. 
לפרטים נוספים הגן הבוטני גבעת רם 02-6794012 באתר ובפייסבוק
**הפעילות בהרשמה מראש ותתקיים בהתאם למזג האוויר. יש להתעדכן באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

מסתובבים 
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין את הילדים וההורים לאירוע LIVE עם חגיגה מדעית מסקרנת ועשירה: ניסויים מיוחדים עם סופגניות, בנייה משותפת בהשתתפות כל המשפחה בבית, מפגש עם אמנים, יוצרים ומומחים אשר סיבוב הוא חלק מחיי היום יום שלהם, שעשועון נושא פרסים ושלל הפתעות נוספות 
מתי? 16.12.2020 נר שביעי החל מהשעה 17:00 
גילאים: לכל המשפחה 
עלות: ללא תשלום 
לפרטים נוספים: 02-6544888 ובאתר



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox