הקראת בכורה של ספר הילדים החדש של דויד גרוסמן, בשיתוף ספריית פיג'מה, בשעת סיפור חגיגית בכאן דיגיטל!



הקראת בכורה של ספר הילדים החדש של דויד גרוסמן, בשיתוף ספריית פיג'מה, בשעת סיפור חגיגית בכאן דיגיטל!

ביום שלישי, ה- 7/4, בשעה 12:00, יקריא דויד גרוסמן לראשונה בלייב את ספרו החדש בפלטפורמות הדיגיטליות של כאן חינוכית: בעמוד הפייסבוק כאן ילדים, ביוטיוב כאן חינוכית ובאינסטגרם כאן ילדים. במקביל יעלה בלייב גם בעמוד הפייסבוק של ספריית פיג'מה.

את ספר הילדים החדש, בהקדשה לילדי ספריית פיג'מה, סיים גרוסמן לכתוב לפני מספר ימים בלבד, בכדי להנעים את זמנם של הילדים הסגורים בימים אלו בבתיהם.

הסופר הישראלי דויד גרוסמן, מבכירי סופרי הילדים והמבוגרים בארץ, יקרא בפני הילדים, בהקדשה לילדי ספריית פיג'מה ובהקראת בכורה, ספר חדש שסיים לכתוב לפני מספר ימים בלבד. גרוסמן יקריא את הסיפור בטרם נקבע לו שם ובטרם אויר, העוסק בחלומות ובדמיון של ילדים, כדי להנעים את זמנם של הילדים שסגורים בבתיהם. כל בני המשפחה יוכלו לצפות בגרוסמן קורא את הסיפור ביום שלישי, ה-7/4, בשעה 12:00, באתר הפייסבוק של ספריית פיג'מה והתאגיד "כאן ילדים", לדמיין את הסיפור, ולהמחיש אותו בדמיונם. הילדים וכל בני משפחתם מוזמנים להציע שם לסיפור ולאייר את הדמויות שבסיפור ולשלוח את האיורים לספריית פיג'מה שתציג כמה מהם בעמוד הפייסבוק www.facebook.com/SifriyatPijama ובאתר התוכנית www.pjisrael.org
"ילדים להורים סגורים כעת בבתיהם במשך ימים ארוכים", אומר גרוסמן", אני מקווה שסיפורים, דמיונות והמצאות יתנו קצת אוויר לנשימה לילדים ולהורים שלהם".

בנוסף, יקרא גרוסמן שני ספרי ילדים שפורסמו בעבר וחולקו לילדים במסגרת ספריית פיג'מה, "איתמר פוגש ארנב", ו"השפה המיוחדת של אורי" ומועדי השידור של קריאת שני ספרים אלו יפורסמו בהמשך.

"שעת הסיפור" הינה חלק ממיזם מיוחד של ספריית פיג'מה שהושק לאחרונה באתר התוכנית www.pjisrael.org לאור המצב המיוחד שנוצר בארץ ובעולם, בעקבות התפרצות וירוס הקורונה, ובעקבות הסגר המחייב משפחות שלמות לשהות בביתם.

במיוחד עבורם מעלה היום ספריית פיג'מה באתר שלה פרויקט מיוחד עם תכנים חדשים ואיכותיים מעולם הספרים.הפרויקט מזמין את הילדים והוריהם לצלול לתוך עולם הספרים והסיפורים ו”לעוף” מהבית, גם כשהדלת סגורה.

מבשלים מהספרים עם רות סירקיס: סירקיס מציעה מתכונים לימים שהמשפחה בבית ויש גם מתכון במיוחד לחג הפסח.היכנסו יחד למטבח עם רות לבישול ואפייה לפי מתכונים נהדרים מספרים אהובים ומוכרים. מאזינים לסיפור: פודקאסטים ואתרים לילדים (והורים) שאוהבים סיפורים. תיהנו מסיפורים נהדרים עם סופרים ושחקנים לצפייה משותפת וכמה טיפים והצעות לקריאה משפחתית.
חוגגים סיפורים - פסח :איך מעבירים סיפור לדורות הבאים? משחקים אותו, שרים אותו, קופצים אותו, אוכלים אותו..היכנסו וגלו משחקים מרהיבים ומשעשעים שנוצרו במיוחד לליל הסדר, ימי החג ולחול המועד. משפחות עולים יכולות למצוא את המשחקים גם בשפות נוספות (אנגלית, ספרדית ורוסית), לשחק בהם עם המשפחה, וגם לשחק עם משפחותיהם בחו"ל, באמצעות זום. ממחיזים סיפורים: ממחיזים עם גרביים, מקריאים עם הידיים, ומכינים תיאטרון מאריזת קורנפלקס...התעייפתם? שבו לראות את ההמחזות שליקטנו עבורכם ושיעורים באיור עם המאייר האהוב נועם נדב

ספריית פיג'מה הינה התוכנית הגדולה בישראל לעידויד קריאה, הפועלת בשיתוף פעולה של קרן גרינספון ישראל ומשרד החינוך. התוכנית מעניקה מידי שנה ספרים ליותר מ-350,000 ילדי גנים ובתי ספר בישראל, יותר משני מיליון ספרים לאורך כל השנה. הגננות והמורים מציגים את הספרים בפני הילדים, ולאחר פעילות במסגרת החינוכית מקבלים הילדים עותק אישי לביתם, המצטרף לספרייה הביתית, להנאת כל בני המשפחה.

"בשעה שילדי הגנים ובתי הספר נמצאים בבתיהם ואין באפשרותנו לחלק את הספרים למסגרות החינוכיות, אנו עסוקים במציאת דרכים מגוונות בהן ניתן להמשיך ולהעשיר את עולם הילדים. זכינו בכך שאנו עובדים עם סופרים ומאיירים רבים מהיצירתיים בארץ, ביניהם דויד גרוסמן, והודות לכך יכולנו לפנות אליו ולאחרים ולחשוב במשותף כיצד ניתן להפיק את המיטב עבור הילדים והמשפחות בתקופה קשה הזו. התרגשנו מאוד כשדויד גרוסמן הציע לחלוק עם הילדים את ספרו החדש ביותר" אמרה גלינה פרומן, מנכ"לית קרן גרינספון ישראל. "אנו מצפים לראות ולהעלות לאתר ולפייסבוק שלנו את האיורים הנבחרים שנקבל", הוסיפה.

ספריית פיג'מה היא תוכנית האחות של Library PJ של קרן הרולד גרינספון המעניקה למאות אלפי משפחות ב-23 מדינות ברחבי העולם, ספרים המבוססים על המורשת היהודית.
צילום: יח"צ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox