אהלן יאפא- יפו בעיניים אחרות מיזם קהילתי תיירותי

 



יפו בשבילי זה חוף ים, שקיעות ונוף משגע. אבולעפיה וכיכר השעון, שוק הפשפשים אבל מה עוד יש ביפו?
השבוע הוזמנתי לסיור ביפו דרך מיזם אהלן יאפא שמטרתו לקדם את התיירות הקהילתית ולהציג את יפו האמיתית בעיניים אחרות. החיבור ככוח במטרה למנף את הכלכלה המקומית ולהעניק חוויה אותנטית קהילתית. מעבר להכרות עם שוק הפשפשים והנמל, יפו טומנת בתוכה מקומות מדהימים ואינספור סיפורים מרתקים.

אהלן יאפא היא קבוצה של תיירנים : בעלי עסקים העוסקים בתיירות. במהלך הסיור פגשנו את האנשים שמרכיבים את ההון האנושי והתרבותי של העיר יפו. הכרנו אנשים מיוחדים ביותר בארץ ותרבויות חדשות ומרתקות, מוסלמים, ערבים ויהודים כאחד.
הצלחתי לראות את יפו בעיניים אחרות, להכיר עסקים ופינות מיוחדות ולהינות מהנוף המדהים.

יצאנו לסיור ביפו, את הסיור פתחנו עם יגאל ברעם מורה דרך ומוסיקאי - שנולד ב 1962 ביפו ומכיר כל פינה בעיר ודאג להסביר לנו מעט על ההיסטוריה של המקום.

הדס שמואלי - NICE2MEET חוויה רב תרבותית - מיזם חברתי שיפגיש אותכם עם אנשים מיוחדים, מרתקים ומעוררי השראה. בו פוגשים את אנשי יפו בסביבתם הטבעית, שומעים סיפורים מרתקים ומעוררי השראה ומכירים את הזווית האנושית.
הדס הקימה את המיזם לאחר עשור בהן ניהלה את מרכז לקבלה באירופה וישראל והינה פועל מתוך רצון ושליחות אמיתית לקירוב לבבות וגישור בין תרבויות.
נייד- 054-3232056

יגאל רינת והדס

עסקים ואומנות: 

מפעל הסבונים של עליא אבו שמיס Nuzha שהינה יזמית, נמרצת ומרשימה. עליא מוסלמית, אישה חזקה ועוצמתית. היא אוחזת בסבון כיהלום נוצץ ומספרת עם עיניים נוצצות : " בעבר ייצור סבונים שגשג ביפו, כיוון שאנשים נהגו לרחוץ בחמאמים המקומיים, והסבונים היפואים אף יוצאו למדינות שכנות, בעיקר למצרים"
זו הסיבה שעליא החליטה להחיות את הענף ולפתוח מפעל לייצור סבונים בעבודת יד ובניחוחות שמעלים זיכרונות תפוז כריח הפרדסים, יסמין, שמן זית ( עצי זית שהקיפו את יפו ) ורוזמרין. כל המוצרים מכילים מרכיבים איכותיים כחמאת שיאה, נעשים בעבודת ים ונארזים בקפידה.
היכן? דוד רזיאל 25, יפו (כיכר השעון) או באמצעות האתר

עליא




מסעדת "אל קלחה"
מסעדה של זגלול המגישה מנות מסורתיות מהמטבח השאמי שכנראה לא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בארץ. טעמנו ממנת הדגל פאתא - טעם שלא שוכחים עם קרעי לחם שעליו רוטב חומוס עם גרגירים, יוגורט, טחינה, שקדים קצוצים, פטרוזיליה ו-14 סוגי תבלינים סודיים. המתכונים בעלי מתכון סודי שעובר מדור לדור כ 120 שנה. מלבד מהפאתה מגישים כאן עוד מבחר מצומצם של מנות , טעמנו את כדורי הפלאפל הירוקים ממולאים בבצל, סומק וצנובר. טעם גן עדן.

היכן? דרך שלמה 3, יפו טלפון: 077-7010240








הגלריה של דן רייזנרדן
אומן ופסל, מעביר סיורי אומנות בשכונת נגה. דן ריגש אותי עם סיפורו על הפוסט טראומה אותו חווה ועל האומנות כמרפא וכטיפול לנפש. מיצר ליצירה התהליך החל בשנת 2000 לאחר שזוהה כפוסט טראומה לאחר מלחמת לבנון בה שירת כחובש קרבי. דרך היצירה הפנימית הוא יצר שינוי וכך גם מטפל באנשים עם פוסט טראומה. הפסלים הינם מתוך תובנה אישית על החיים לתוך בזלת אותה הוא מפסל. בסיורים אותם מדריך הוא מספר על שכונת נגה ונותן הצצה לסטודיו ויצירותיו. עוד סיפר על שכונת נגה והמהפך החל בה.
פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק או באתר






סטודיו שפירא - יניב שפירא סדנאות צורפות והגשמת חלומות
המסע התחיל בהודו, כשיניב הכיר את אבן האלכסנדריט- אבן טבעית שמשנה את צבעה בהתאם לחום הגוף של העונד אותה.
האבן הקסומה סיקרנה אותו וסללה את דרכו של יניב לחקור אבנים וללמוד צורפות עם צורפים מקומיים ולאחר מכן גם בבאלי, אינדונזיה, תאילנד ועוד.
לאחר לימודים נוספים גם בארץ, סיבובים בפסטיבלים שונים שבהם עסק בתכשיטים ,כסף, אבני קריסטל ועוד , חבריו החלו לבקש את עזרתו בעיצוב טבעות אירוסים ונישואים עבורם. מה שסלל את דרכו לפתיחת חנות ואחריה הסטודיו לצורפות ברחוב אילת 6 ביפו.
יניב שפירא צורף מוסמך בעל ניסיון של 25 שנה, מנטור ומדריך בחסד עליון הן לצורפים מתחילים והן לצורפים ותיקים הרוצים להתמקצע וגם לאלו הרוצים לגעת ולטעום מחווית הצורפות בסדנאות המותאמות לקהל הרחב.
טלי אשתו של יניב אחראית על הלוגיסטיקה ויניב על העיצובים וביחד הם מעבירים בסטודיו קורסים להכשרה מקצועית וגם יוצרים תכשיטים לפי בקשת הלקוח. ניתן לעבור סדנאות ייחודיות וחוויותיות ליצירת תכשיטים.
היכן? פרטים נוספים באתר 


טבעת בעיצוב יניב






אירוח בייתי

אם אתם אוהבים ללכת ברגל ולהכיר מקומות מיוחדים , צאו מהאזור לכן לאורך הים וטפסו לכיוון שכונת עג'מי .

עליא דסוקי - מארחת בייתית בשכונת עג'מי שבה חיים ערבים ויהודים זה לצד זה .
ברחובות הצרים של שכונת עג'מי מתגוררת עליא דסוקי בעלת אירוח ביתי עם אוכל מסורתי מעשה ידיה.
עליא פתחה את דלת ביתה עם חיוך ענק ואני ישר יצאתי למרפסת דירתה שמשכה את עיני עם נוף אורבני מרהיב , בתים מיוחדים לצד הים הכחול.
המרפסת מעוטרת בשלל עציצים ופרחים ואני מתייבשת ונהנת מהאוויר והנוף המרהיב.
עליא מיד מציעה לנו קפה מסורתי. אחרי שמצליחים להתנתק מהנוף עליא מציעה לנו קפה מסורתי ומספרת לנו על חייה כבת צעירה מבין 13 אחים ואחיות כאשר גדלה בבתי ספר מעורבים יהודים וערבים.
היא מארחת עד 15 אנשים אצלה במרפסת ביתה או בסלון לארוחות מעשי ידיה: עוף, בשר, דגים, טבעוני ועוד'
בנוסף היא מעבירה סדנאות בישול לבצקים , ממולאים ומקלובה.
ככה שאם בא לכם חוויה מיוחדת של ארוחה מסורתית בליווי סיפורים משפחתיים עם נוף מרהיב עליא תשמח להעניק לכם אותה.

היכן? הערמון 9, עג'מי, יפו, טלפון לתיאום אירוח: 053-7422277




עליא במרפסת ביתה




אופיר לויט- אירוח בייתי וסדנאות "המרפסת ביפו"
אופיר נשואה ליאיר המנגן בגיטרה בהרכבים יוונים בארץ ובחו"ל. ילדיה גדלים בבתי ספר מעורבים ובמסגרות דו לשוניות.
שילוב חווית אוכל, נוף ואווירה יפואית, מגוון סדנאות ביתיות, מדיטציה, מיינדפולנס ויוגה.
אופיר מארחת במרפסת מול הים עם נוף מהפנט בשילוב סדנאות רוחניות ומוסיקה המתאימות לאווירה.
אירוח עד כ 20 איש ומשלב בתוכה ארוחה ממבחר עדות. שכנה המכינה מאפים והאחרת את הגלילית המשובחת שלה ואופיר ממונה על האווירה , הסדנאות והסלטים .
פרטים ? טלפון: 058-6188586 פרטים נוספים בפייסבוק 


אופיר ויאיר במרפסת ביתם


במרפסת ביתם


דוריס חיפאווי אירוח ארוחות בוקר בשילוב סיפורים
דוריס אישה קסומה עם אנרגיות טובות, מלאת שמחת חיים וחיוך ממיס. במפגש עימה דוריס תחשוף אתכם לסיפורים מחייה ביפו כאישה ערבייה נוצרייה, ותספר על העסק המשפחתי אותו היא מלווה שנים רבות. לפני שדוריס מתחילה את סיפוריה היא מוזגת לנו קפה לספלונים קטנים וריח הקפה באוויר מסחרר. דוריס נתנה לנו מעט הצצה לחייה על סביבה המשלבת יהודים , נוצרים ומוסלמים. את הסיפור ילווה קפה אותו קולה המשפחה כבר 4 דורות משנת 1888. דוריס, שהתחתנה בגיל 17 למרסל חיפאווי ולמשפחת הקפה הידועה שלו – קפה אנטון, משלבת באירוח אצלה הסברים על תרבות הקפה והסוכר בחברה הערבית.
היום דוריס מארחת קבוצות בביתה היפה שבשכונת עג'מי.
פרטים? ארוחת בוקר 55 ש"ח / הרצאה 35 ש"ח,  טלפון: 054-4771201 או בפייסבוק

אצל דוריס לקפה

קפה אצל דוריס





הצצה קטנה ליפו 







מידע:
מיזם אהלן יאפא בפייסבוק

גילוי נאות: הוזמנתי לסיור. הנתונים מועברים כמידע ואינם כוללים חוות דעת אישית על הארוחות באירוח בייתי ועל המוצרים ואיכותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox