הוועידה הכלכלית השלישית



הוועידה הכלכלית השלישית

במהלך סוף השבוע האחרון התקיימה הוועידה הכלכלית השנתית הגדולה בישראל ביוזמת "מידע כנסים", בהשתתפות מאות בכירים במשק

במהלך סוף השבוע האחרון התקיימה הוועידה הכלכלית השנתית הגדולה בישראל ביוזמת "מידע כנסים". הוועידה התקיימה בפעם השלישית והורכבה מהכנס ה-9 לניהול סיכונים ומהכנס ה-11 למיזוגים ורכישות. במסגרת הכנס, שהנחה העיתונאי גדי סוקניק ונפתח בנאומו של ח"כ ויו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל, לקחו חלק בכירים ומומחים בתחום.

במהלך הוועידה התקיימו הרצאות בנושאים שונים הקשורים במיזוגים ורכישות ומתן אשראי וכן פאנלים בנושאי אשראי לעסקים, ניהול סיכונים ועוד.

במסגרת דבריו, התייחס חה"כ כבל למיזוג המתהווה בתחום התקשורת בין רשת לערוץ עשר ואמר כי: "המיזוג בלתי נמנע, עולם התקשורת נמצא בשפל שלא נראה כמותו". בנושא הרפורמה בחברת החשמל ציין כי: "הרפורמה, שהשפעתה על החברה הישראלית היא מהחשובות ביותר, לא מושלמת, אך אי אפשר שהרפורמה לא תצא אל הפועל. החברה הולכת לפטר למעלה מ2000 איש, זה לא עניין של מה בכך. בשבועות הקרובים נדרש להעביר את אחת הרפורמות החשובות של מדינת ישראל". שחר אושרי, מנכ"ל כלל ביטוח ציין כי "רובנו חיים בעולם ה'סמוך' אך ממשיכים למכור סיכונים". יואב מימן - מנכ"ל ProxiBit אמר כי: ״בזכות הביטקוין לכל אחד בעולם תהיה שליטה מלאה על הכספים והנכסים שלו, כל אחד ואחת מאתנו נהפוך להיות הבנק של עצמנו״. בוועידה מימן הציג את ProxiBit - בית השקעות בתחום קריפטו פיננסי חדשני, חברת בת של פרוקסימה - בית השקעות המשלבת שנים של ניסיון מהתחום הפיננסי ביחד עם צוות מקצועי בתחום הקריפטו. החברה מאפשרת ליווי של כל סוג פעילות בתחום הקריפטו פיננסים החל מהמרת מטבעות, רכישה וניהול עד בניית תיק מותאם אישית לכל לקוח. במסגרת הועידה, השיקה החברה את פעילותה בתחום. 

תומר ישראלי מיכל מור גבי חיון צילום דרור סיתהכל


בפאנל בנושא אשראי לעסקים בהנחייתם של יוסי ווקס ואיילת שחר, ציין אייל ליאור, משנה למנכ"ל פנינסולה, כי "הבנקים איבדו את זה" וציין שהיחס של הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים הולך ומתדרדר, ובעלי עסקים מחפשים היום אלטרנטיבות חוץ בנקאיות. בפאנל נוסף שהתקיים בנושא מיזוגים ורכישות בהנחייתו של עו"ד אורן שפייזר, אמר נתי אברהמי, מנכ"ל Taldor כי: "כשאנחנו בוחנים חברות אנחנו מסתכלים על כמה פרמטרים, הצד התפעולי-עסקי של החברה, הצד החשבונאי והצד המשפטי. אך הדגש העיקרי הוא הצד העסקי", ד"ר אברהם אורטל מקרן סקיי דיבר על תפקידן של קרנות בעולם המיזוגים ורכישות: "הקרנות מאוד ממוקדות ויודעות מה הן צריכות לעשות, הן לא משקיע פרטי ש"מתאהב" במושא ההשקעה". עו"ד אייל בר- קימא, משנה למנכ"ל אס או אס אנרגיה אקספרס דיבר על הצד של החברה הנרכשת: "יש חדירה משמעותית לדוחות החברה לפני הרכישה. בשלב מסוים אתה מבין שלקרן יש יותר ניסיון בתחום. זה לא תהליך קל לחברה הנבדקת אבל חשוב לדעת את הדברים מראש.

הוועידה ננעלה במתן אות הוקרה לחברת מובילאיי על העסקה הגדולה במשק הישראלי, גבי חיון, סגן נשיא בכיר של מחקר ופיתוח בחברה, הגיע לקבל את האות וציין כי: "הדבר המשמעותי בעסקה שלנו הוא העובדה שהחזון של מובילאיי הוא זה שנקנה והוא ממשיך להיות מבוצע ע"י החברה. אנחנו בונים מרכז פיתוח בירושלים וממשיכים להוביל את החברה. מה שאינטל קנתה זה את החזון של אמנון שעשוע ואת הדרך שלנו מירושלים. האמון של אינטל בנו, ובשנה האחרונה הוכחנו זאת, הוא אמון ביכולת לעשות דברים גדולים והיכולת לעשות מיזוג בלי לקלקל את החברה שרכשו".



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox