"תבואות" משיקה קטשופ אורגני – רגיל ומופחת סוכר



ארוחת צהריים, החלטתי לפנק אותם עם פרגיות וספגטי. הילדים אוהבים לשלב קטשופ כמעט בכל מאכל.
הפעם בחרתי להתנסות בקטשופ אורגני רגיל ומופחת סוכר.
הניסוי החל על המכור ביותר שביט בן ה 10 ששיבח את הטעם ונהנה ואף ציין "אמא זה טעים".
לאחר מכן העברנו בין כל בני המשפחה ופה אחד כולם אהבו וטענו שלא מרגישים שזה מופחת סוכר.

אז בואו נכיר :
חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, משיקה שני סוגים של קטשופ אורגני – קטשופ רגיל וקטשופ מופחת סוכר (45% פחות סוכר) – נהדרים לתיבול כל מה שילדים (ומבוגרים) אוהבים. הקטשופ עשוי מעגבניות אורגניות והוא נקי מחומרי הדברה ומצבעי מאכל.

קטשופ הוא מתבל שהמרכיב העיקרי בו הוא עגבניות – עם חומץ, סוכר, מלח ולעיתים גם תבלינים נוספים.

מלחים, ככל הנראה אנגלים (אבל יש טוענים שהיו אלה צרפתים) התוודעו לרוטב עז הטעמים במסעותיהם בעולם, התאהבו בו והביאו אותו לאירופה. הם התקשו לבטא את שמו בהגייה המקורית, והשם "קטשופ" המוכר כל כך כיום, נובע כנראה משיבוש השם המקורי: "קיסאפ" (רוטב חצילים) או "גוואי-זאפ" בסינית, "קצ'פ" באינדונזית או אולי "קטיאפ" במלזית. כך או כך, היה זה רוטב מותסס שנוצר במהלך כבישת דגים או רוטב שעשוי מפולי סויה מותססים ומבושלים.



במערב קיימים אזכורים כתובים לקטשופ מהמאה ה-17. באותה תקופה הוא הכיל אנשובי, שאלוט, חזרת, יין לבן, חומץ ותבלינים, ולא פעם גם פטריות או שעועית. נכון, זו לא טעות, בלי עגבניות. רק בראשית המאה ה-19 החליפו העגבניות את הפטריות והדגים, פשוט משום שהיה קל לגדלן. עם הזמן התחילו להוסיף לרוטב סוכר כדי לאזן את החמצמצות שלו.


** לפי האקדמיה לעברית, החלו להשתמש במילה "מתבל" – שהוצעה בעבר כחלופה העברית למילה קטשופ – רק בשנים האחרונות, בעקבות מאבק משפטי בין שני מותגי קטשופ. משנות ה-70 משמשת המילה "מטבל" כחלופה למילה "דיפ".

כשר פרווה באישור הרבנות הראשית לישראל ובהשגחת הבד"ץ מחזיקי הדת.
מחיר: 22.90 ש"ח לבקבוק במשקל 780 גרם.
להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.
פרטים: www.tvuot.co.il
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox