גרביים אלסטיות אורטופדיות - עקב אכילס



זרימת דם טובה, חיונית מאוד לבריאות שלנו. שיפור זרימת הדם, יעזור לדם שלכם להגיע בקלות לכל איברי הגוף ולספק להם את החמצן והחומרים המזינים שהם זקוקים להם.
על גרביים אלסטיות שמעתי לראשונה כאשר חיפשנו לאדם מבוגר קרוב לליבי גרביים שלא יצרו לחץ על הרגליים וכמובן ללא תפר. הוא סבל מנפיחות מוגברת וכל תפר יצר אצלו אי נוחות.
עשרות זוגות שהציקו לו עד שמצאנו את המיועד. אלסטי, נוח, רך עם תפרים סמויים.
כאלו שימנעו או יפחיתו את הבצקות והנפיחות שחזרה לו שוב ושוב.




במקביל לשימושים רפואיים שנועדו למנוע ולהקל על בעיות בריאותיות ספציפיות, ספורטאים רבים משתמשים בגרביים לשיפור זרימת הדם והחלמה מהירה יותר של השרירים והרקמות ,כל מי שעומד שעות רבות על הרגליים ואפילו הן מומלצות גם לטיסה!!

רשת מכוני "עקב אכילס", המתמחה בייצור מדרסים בהתאמה אישית ובאביזרים ופתרונות אורתופדיים, מציעה גרביים אלסטיות, נוחות ורכות, עם תפרים סמויים, תוצרת חברת THUASNE מצרפת.



הגרביים מסייעות לזרימת דם מוורידי הגפיים לכיוון הלב ומתאימות לטיסה והתמודדות עם "סינדרום מחלקת התיירים", לספורטאים, לעמידה ממושכת ועוד.
הגרביים עם כותנה וללא לטקס, אנטיבקטריאליות, עשויות 46% כותנה, 38% פוליאמיד ו-16% אלסטן. דרגת לחץ קלה (ccl 1). מגיעות ב- 4 מידות, להתאמה מיטבית.

קרדיט צילום עקב אכילס

רפאל קייקוב, בעל רשת מכוני "עקב אכילס" לאביזרים אורתופדיים ומדרסים בהתאמה אישית, מסביר:
למי מתאימות גרביים אלסטיות ולמה הן מומלצות גם לטיסה, גם למי שעומדים שעות רבות על הרגליים, וגם לספורטאים? התשובה: כי הן תומכות בבריאות הוורידים בעזרת סיוע לזרימה טובה יותר של הדם מוורידי הגפיים לכיוון הלב ובכך, מסייעות למניעת בצקות, כאבים ונפיחות. הן גם מסייעות למניעה והתמודדות עם "סינדרום מחלקת התיירים" ולחשש והתמודדות עם קרישי דם – במקרה של טיסה. 


כל התאים בגוף זקוקים לאספקה קבועה ומספקת של חומרים מזינים וחמצן, המגיעים אליהם עם הדם – כולל כמובן כל אברי הגוף ובהם הלב והמוח. כללית, ניתן לומר שהעורקים מזרימים את הדם מהלב והוורידים – מחזירים אותו בין השאר, באמצעות מערכת שסתומים ייעודית.

מסיבות שונות הקשורות לרוב למצב בריאותי, גיל או מאמץ, קורה שדם מצטבר בכפות הרגליים ו"מתקשה" לחזור ללב (לרוב בשל יעילות לא מספקת של השסתומים). גרביים אלסטיות מסייעות הן בתהליך הזרמת הדם כלפי מעלה והן במניעת הצטברותו במקום אחד.

גם שפים, ספורטאים, מנתחים, נשים בהיריון ו"מבשלים של סוף שבוע"

מאחר והן גם מסייעות להפחית נפיחות או בצקות הנגרמות מהצטברות של נוזלים - לא מעט אנשים שעומדים שעות רבות על הרגליים כמו מנתחים, אחיות, טבחים ושפים, אנשים שמטיילים הרבה שעות וספורטאים - נעזרים גם הם בגרביים אלסטיות, במטרה לאפשר זרימת דם טובה יותר במהלך הפעילות ואחריה. 

שמעתי אפילו על "מבשלים של סוף שבוע", שמצאו שגריבת הגרביים מסייעת להם למניעת תופעות כמו עייפות וכאבי רגליים, הנובעים ממאמץ מרוכז של עמידה בת שעות רבות. גרביים אלסטיות מתאימות גם לנשים בהיריון שהרופא המטפל מצא שהן זקוקות לכך, והאורך שלהן נקבע על ידיו.

סינדרום מחלקת התיירים
כתוצאה מישיבה וחוסר תנועה ממושכים של השרירים בזמן טיסה, נסיעה ברכב או ברכבת, נוצרת התרחבות של הוורידים ואין החזר וורידי כלפי מעלה. כדי להתמודד עם הבעיה, הגרב האלסטית מפעילה לחץ נמוך על הוורידים מהקרסול - לכיוון הברך, ובכך היא תורמת לזרימת דם נכונה וטובה.

כמו בכל דבר, גם בנושא זה קיים מנעד של חומרת הבעיה: למי ש"רק" סובל מנפיחות או בצקת ברגליים בטיסה, יתאימו גרביים בדרגת לחץ נמוכה (ccl 1).

מי שיש לגביו חשש של היווצרות קריש דם או שאובחן כמי שסובל מהיווצרות קריש דם (טרומבוזה) - יזדקק לגרב בדרגת לחץ גבוהה יותר (ccl 2).

את מידת הלחץ המתאימה קובע רופא כלי דם ואת ההתאמה של הגרב (מידה) עושים במכון לאביזרים אורתופדיים כמו למשל ב"עקב אכילס", בהתאם לנתונים הפיזיים (לא כולם באותו אורך או היקף שוק, למשל). יצויין שאורך גרבי טיסה הוא תמיד מתחת לברך ולרוב בדרגת לחץ ccl 1.

לכו להיבדק
במקרה של גרביים לטיסה, מומלץ מעל גיל 55 להיבדק בידי רופא כלי דם, שישלח אתכם לבדיקה מתאימה לאבחון מצב זרימת הדם בוורידים.

יש גרביים אלסטיות של חברות שונות, העשויות מחומרים שונים (חלקם עם כותנה, חלקם בלי), יש גרב "פתוחה" ללא אצבעות ויש גרביים סגורות. יש גרביים עד גובה הברך ויש גם גרביים עד המפשעה. את הגרביים יש לכבס עם סבון עדין ולהימנע ממכונת כביסה, מייבש או שימוש יחד עם קרמים.
קרדיט צילום עקב אכילס

על הרשת
רשת מכוני "עקב אכילס" (משנת 1997) נוסדה בידי רפאל קייקוב, דור שלישי לסנדלרים אורתופדיים. הרשת מתמחה באביזרים אורתופדיים ובמדרסים בהתאמה אישית. ההתאמה מבוצעת במקצועיות וברגישות והכלל הבלתי מתפשר הוא שאם הפונה לא זקוק לאביזר או מדרס - לא "תימצא הדרך" למכור לו משהו! הרשת מציעה הנחות שונות לזכאים (משתנה מסניף לסניף).

אל תסבלו! יש פתרון גשו לאחד הסניפים להתייעצות.

קרדיט צילום עקב אכילס

מידע:
סניפי רשת "עקב אכילס": ראשון לציון: הנחשול 30, מרכז ראשונים; ירושלים: רחוב יפו 216; תל אביב: דרך השלום 105.
מחיר מומלץ לצרכן: 175 ש"ח


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox