SUNDO אפליקציה ייחודית שמחברת בין בני נוער שמחפשים להתנדב לבין חקלאים הזקוקים לתגבור של ידיים עובדות



החופש הגדול רק התחיל ומאות אלפי בני נוער מתכנים איך להעביר את החופשה הארוכה בנועם. תכירו את האפליקציה החברתית, שמחברת בין הדור הצעיר ובני הנוער שמחפשים תעסוקה בקיץ, לבין החקלאים שזקוקים למתנדבים ולכוח עבודה שיהיה מוכן 'ללכלך את הידיים'. כך יוכלו בני הנוער ליהנות ולהיתרם ממגוון פעילויות חווייתיות אצל חקלאי ישראל, לדוגמא:

חוות צומחים בעמק בכפר יחזקאל של איתי שורניק- חווה אורגנית חינוכית חקלאית בלב מושב כפר יחזקאל. מציעה עבודת אדמה והתפתחות אישית הכוללת קטיף, זריעה, שתילה, טיפול שוטף בצמחים.

משק קרימר במעלה גמלא של דותן קרימר, חקלאי עם וותק של 40 שנה המגדל 60 דונם של מנגו ותמרים מזמין לקטיף מנגו, אפרים חלפלה ממושב עלמה המגדל בקר, תרנגולות וכרם ענבים מזמין לעבודת גידור בשטח מרעה בקר, דניאל ברשטיין מגן הבית בהרדוף מנהל של חוות חקלאית, אורגנית, טיפולית, חינוכית, בה מגדלים ירקות ופירות אורגניים ביו-דינאמיים בעזרתה של אוכלוסייה שיקומית. מזמין את בני הנוער להתנדב בחווה המשתרעת על פני 150 דונם בו מגדלים ירקות העונה, נשירים, הדרים, גפנים, זיתים ועוד. צדוק יצחק המתגורר במנחמיה, חקלאי צעיר בן 37 המנהל את משק יצחק מזמין לעישוב ואיסוף גזם בפרדס, סבסטיאן דובין מקיבוץ פרוד מנהל משק האבוקדו של הקיבוץ, ישמח לסיוע במטע אבוקדו.

סאנדו היא חברת בת של ארגון השומר החדש, ששמה לעצמה למטרה לטפח את הקשר בין החקלאים לחברה בישראל. החברה פיתחה אפליקציה בשם סנדו, ייחודית מסוגה, המחברת בין חקלאים הזקוקים לסיוע לבין מתנדבים המעוניינים לסייע להם ובכך לתרום לחוסנו של הענף החיוני כל כך. כיום חסרים לחקלאות בישראל מאות אלפי שעות עבודה חיוניות, ההכרחיות לקטיף יבולים ולתחזוקה שוטפת של המשק. מצב זה מהווה איום קיומי של ממש על עתידו של הענף כולו. לכן מציעה האפליקציה פתרון המציע התנדבות חווייתית - או תיירות התנדבותית. היכולת לשלב חוויה, מגע עם הטבע והאדמה יחד עם תועלת ממשית לחברה.

במיזם הזה כולם מרוויחים - החקלאים מקבלים סיוע לו הם זקוקים כאוויר לנשימה והמתנדבים זוכים לשבור את השגרה, להנות מהאוויר הצח, העבודה הפיזית, החיבור לאדמה, הטעם של פירות או ירקות ישר מהשדה - והניתוק מהמסכים וכמובן בחלק מהמשקים גם לינה וארוחות בתמורה לעזרה.

ההתנדבות דרך סנדו פתוחה לכולם - החל מצעירים, בני נוער חסונים המסוגלים לתת ימים של עבודה קשה ורצינית, דרך משפחות עם ילדים (עדיף מעל גיל 12) המגיעות ליום או חצי יום וגם הן מסוגלות לתת ערך רב.

במיוחד עבור בני הנוער או הסטודנטים, מספקים החקלאים ארוחות לאורך יום העבודה וחלקם אף מאפשרים לינה במקום. אז אם אתם מוכנים להשקיע מזמנכם וממרצכם בעבודה חקלאית תזכו בתמורה באירוח לבבי אצל אלפי חקלאים בארץ, הממתינים לבואכם עם כובע וחיוך ומחויבים לסייע לכם ביצירת חוויה מיוחדת במינה.

'החזון שלנו הוא לייצר מהפכה בעולם החקלאות, לחבר צעירים לאדמה, להציל את ענף החקלאות ולהחזיר אנשים לאדמה במובן הכי פשוט של המילה' אומרת בת אל אסולין - מנכ'לית סאנדו, האפליקציה והחקלאים מציעים פעילויות רבות ומגוונת מעולם החקלאות: החל מקטיף, גיזום ועיצוב ועד לעבודה עם צאן ובקר. כל מתנדב שיצטרף יוכל למצוא פעילות שמתאימה לאופי וליכולות שלו.

מידע:
למגוון פעילויות הקיץ מוזמנים להיכנס ללינק https://sundoapp.com/summerfest/
לאתר ולפרטים להורדת האפליקציה https://sundoapp.com/
קרדיט צילום: יח"צ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox